VACATURE

Credit controller / collector

Functie:

  • Als credit controller ben je deel van het finance team en onderzoek, beoordeel en bewaak je de openstaande saldo’s en de kredietwaardigheid van onze klanten.

  • Je beheert de bestaande klantenportefeuille, waarbij je instaat voor het (proactief) vermijden van betalingsachterstanden. Daarbij volg je de openstaande klanten op en neem je de nodige acties (telefonisch, mail, per brief) om laattijdige betalingen zo snel mogelijk te regulariseren.

  • Je verwerkt de laattijdige betalingen en neemt ook actie bij eventuele wan- en deelbetalingen.

  • Je werkt hierdoor actief mee aan het terugbrengen van de periode dat facturen open blijven staan (verlagen van de DSO) en in geval van oninbaarheid informeer je en ga je in overleg rond juridische cases.

  • Je onderzoekt en logt problemen betreffende niet-betaling van facturen. Je bent hierbij het contact tussen andere afdelingen binnen ons bedrijf om zo een best mogelijke klantenservice te kunnen leveren.

  • Je analyseert kredietrapporten van klanten, legt kredietlimieten vast op de debiteurenrekeningen van bestaande en nieuwe klanten en administreert kredietverzekeringen (opvolging kredietlimieten, controles,...).

  • Je geeft geblokkeerde orders vrij na analyse, je stelt mogelijks afbetalingsplannen op en bewaakt de opvolging ervan.

  • Je bent een sparringpartner voor de verkopers alsook direct collega’s wat betreft beslissingen rond kredietbeoordelingen en kredietevaluaties van klanten (afbetalingsplannen, geblokkeerde orders, betaaltermijnen, ...).

  • Je werkt binnen jouw domein actief mee aan de verdere uitbouw van een professionele dienstverlening in de organisatie rond Credit & Collection.

Profiel:

  • Je hebt een financieel gericht diploma en/of beschikt over meerdere jaren relevante ervaring als credit controller.

  • Je drukt je vlot uit in het Nederlands en Frans. Kennis van andere talen (waaronder Duits, Engels) is een pluspunt.

  • Je bent communicatief, durft op je strepen staan, hebt oog voor detail en bent gericht op efficiënte bedrijfsprocessen.

  • Je beschikt over goede computervaardigheden (MS office) alsook ben je sterk met spreadsheets (MS Excel).

  • Kennis van SAP is een troef.

  • Je bent commercieel en klantvriendelijk ingesteld.

  • Je bent stress-bestendig, een teamplayer en kan zelfstandig werken.

  • Je bent creatief en denkt oplossingsgericht.

  • Je bent leergierig en bereid om je verder te bekwamen.

  • Je bent flexibel, service minded en hebt geen 9-to-5 mentaliteit.

Ons aanbod:​​

  • Wij bieden u een uitdagende en stimulerende omgeving met veel mogelijkheden tot zelfontplooiing.

  • Wij bieden je een boeiende baan aan die voldoet aan je eigen verantwoordelijkheden, waarbij eigen initiatief op prijs wordt gesteld.

  • Wij bieden u een uitgebreide introductie en een diepgaande training, waarbij uw individuele ontwikkeling wordt gestimuleerd.

  • Wij bieden u een aantrekkelijke vergoeding voor uw kennis, ervaring en competenties.

Over ons

Würth Belux N.V. werd op 1 april 1964 opgericht. Momenteel hebben wij 390 medewerkers in dienst, waarvan 240 account managers.

Afgestemd op de werkzaamheden van klanten in de diverse branches levert Würth Belux nv 130.000 verschillende producten. Tot ons enorm divers productassortiment behoren bevestigingsmaterialen, ankers en pluggen, onderhouds-, lijm- en kitproducten, elektrische machines, perslucht- en handgereedschappen, persoonlijke beschermingsmiddelen, ...

 

De Würth Groep is met meer dan 400 vestigingen in 80 landen een internationale marktleider. Jaarlijks genereren we met onze 78.000 medewerkers een omzet van 14 miljard euro. Respect, verantwoordelijkheid en optimisme maken deel uit van onze kernwaarden.

Wat maakt Würth zo bijzonder? Wij ontzorgen onze klanten zoveel mogelijk. De aanschaf, opslag en bevoorrading van materiaal kost hen immers waardevolle tijd. Onze dienstverlening wordt precies op maat gemaakt en aangepast volgens onze stelregel: elke klant zijn Würth. Samen met onze klanten werken we aan een efficiëntere onderneming, aan hun succes. Dat is onze plaats in deze markt. Een beter Würth voor een betere klant. Naast een duidelijk engagement hanteert Würth Belux vier belangrijke waarden die helpen om zijn filosofie te respecteren en zijn missie te realiseren: werkplezier, ondernemerschap, respect en klantgerichtheid.

© 2021 Created by Würth Belux

  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Youtube Icoon