De Würth Groep, wereldwijd marktleider in montage- en bevestigingsmaterialen, heeft met een bedrijfsresultaat van meer dan een miljard euro (1.270 miljoen euro) in het boekjaar 2021 een nieuw record behaald (2020: 775 miljoen euro). Met 17,1 miljard euro realiseerde het wereldwijd actieve familiebedrijf de hoogste omzet in de geschiedenis van de onderneming (2020: 14,4 miljard euro). Dit komt overeen met een groei van 18,4%, of 19% procent gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten.

De internationale oriëntatie van de Groep met meer dan 400 ondernemingen in 80 landen, de brede positionering in de gediversifieerde bedrijfstakken van de Würth Line en de Allied Companies, alsmede de multi-channel strategie hebben ook in het afgelopen boekjaar hun vruchten afgeworpen. Würth biedt zijn klanten wereldwijd 24 uur per dag, 7 dagen per week een optimaal aantal contactpunten: stationair met 2.500 shops, persoonlijk via 33.000 verkoopvertegenwoordigers, en digitaal via de Würth App, online shop en e-procurement - het e-business gebied heeft zich zeer dynamisch ontwikkeld en is goed voor ongeveer 20 procent van de totale omzet. Op die manier kon de Groep tijdens de pandemie te allen tijde de nabijheid van de klanten en hun materiaalbevoorrading garanderen.